یزدفردا "محمد امامی"emami41@yahoo.com"هیچ وقت انتشار گزارش عملکرد را در قالب رپرتاژ آگهی نمی پسندیدم. چرا که انتشار چنین گزارشی آن هم با درج متونی طولانی و خالی از جذابیتهای لازم برای مخاطبان نه به هدف سازمان کمک می کند و نه فایده ای برای مخاطب دارد، تنها کسی که در این میان به هدف خود نایل می شود و سود می برد سازمان آگهی های روزنامه است !
البته گرچه این اقدام حمایتی می تواند کمکی به مطبوعات باشد تا با توجه به هزینه های گزاف این فعالیت فرهنگی بتوانند به حیات خود ادامه دهند ، اما گرایش افراطی صاحبان روزنامه ها به جنبه ی اقتصادی موضوع می تواند لطمات جبران ناپذیری را به شان و جایگاه سازمانهای آگهی دهنده وارد کند.
بررسی دیدگاههای مخاطبان برای شناخت و آگاهی از میزان توجه آنان به چنین رپرتاژ آگهی هایی خالی از لطف نیست ، این کار می تواند تصمیم ما را برای سفارش چنین آگهی هایی منطقی سازد.
شاید در شرایطی که بخواهیم نکاتی از عملکرد سازمان را برجسته کنیم و همزمان از فعالیت فرهنگی مطبوعات حمایت کنیم ، انتخاب روزنامه ای که صرفا و به صورت افراطی به مقاصد اقتصادی نمی اندیشد و همچنین درج محتوای آگهی به صورت تراکت یا پوستر و نه به صورت گزارش متنی راهی بهتر به نظر برسد.
... و مهمتر از همه این که برای چنین اقدامی ابتدا خود به این نتیجه برسیم که باید آگهی درج کنیم و نه تحت تاثیر القائات بازاریابان حرفه ای مطبوعات یا سایر رسانه ها دست به چنین کاری بزنیم.

یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا